fredag 7. september 2012

Barna mine!

Legg til bildetekst
Disse to betyr alt for meg! Kjæreste, familie og venner kommer etter de uansett hva. Vet ikke om alle tenker sånn om sine barn, men jeg tror vel det. De er det mest dyrebare jeg har i livet, og jeg ville gått gjennom ild og vann hvis jeg måtte for dem. et ordtak sier :" en datter har du hele ditt liv, mens enn sønn kun til han finner sin viv", stemmer vel på en måte, men likevel tror jeg at en mamma alltid er et viktig holdepunkt eller en viktig del av livet til alle barn uansett om de er små eller store.
Vesla er blitt 15 og lillegutt blir snart 18!! Hjelp!!! allerede en flott og kjekk ung mann, og mye høyere enn mamma'n sin... De har begge erfart at livet ikke er en dans på roser, møtt mye motgang og vanskeligheter, men sammen har vi vel løst de fleste tror jeg og de har blitt sterkere ettersom årene er gått, noen mener at man ikke skal være kamerat med barna sine, men sånn ser ikke jeg helt på det.. Det finnes en mellomting, og ved å være en venn så kommer man nærmere barna, samtidig som man er mor, jeg har alltid pratet med de om (nesten) alt, og det har og gjort at de gjør det samme. Ærlighet varer lengst heter det så fint, og de har begge lært at ja det stemmer. Og å lure mamma er ingen vits, for alt kommer for en dag....;)
Barn blir ikke født med bruksanvisning, og godt er vel egentlig det for ingen er like, mine er som natt og dag, og skulle jeg ha oppdratt de helt likt ville det gått galt tror jeg.. Gutter er lettere enn jenter sier de, og ja på en måte er det vel det... man slipper fjortisfnis og PMS, men til gjengjeld har vel gutta flere "trassaldere". Jeg er så heldig at jeg har fått en av hver og bare flaks har gjort at jeg har de, så derfor sier jeg de er det dyrebareste jeg har og jeg elsker de over alt på denne jord!!!!
man går aldri gjennom livet uten å bli skuffa, såra eller å bli tråkka på. det er en del av det å vokse opp.
krangling og kjefting er og en del av det.. Jeg håper og tror at når de blir voksne og har erfaringer de ikke har i dag vil si at: " takk mamma for at du oppdro oss som du gjorde"!! Time will show, men av det jeg ser i dag har jeg gjort rett, om ikke med alt så med mye!!! Så stå på barna mine.. utrolig stolt som er mamma'n til akkurat dere to!!!!!! <3 <3 <3

1 kommentar:

  1. Så utrolig sant og fint det du skriver <3 Du er en super mor!!!

    SvarSlett