onsdag 26. september 2012

Ondskapsfulle eller er det en baktanke med det tro??



Bli den du egentlig er! Innse at livet er kort og lev deretter. Finn dine dypeste drømmer og lengsler. Lev dem ut til glede for deg selv og andre!!!!!!!

Being sexy is a hard job - but somebody got to do it.... WHY ME!!? 



Ja ja... Lurer meg på hva slags mennesker det er der ute jeg??!!
Og hvor langt de er villige til å gå for å føle seg ovenpå,viktige og bra selv... 
Jeg har alltid hatt utrolig mange venner , både gutter og jenter, og jeg har alltid trivdes med begge deler. Aldri opplevd at gutter/menn er hverken de som baksnakker, sprer rykter eller prater sånn dritt som jeg nå har hørt. Trodde det var forbeholdt jenter/damer jeg.. men fy så feil man kan ta,, Gutter/menn er f.. meg hundre ganger verre, og styggere i munnen gitt... 

Alle mennesker har en "ryggsekk" med seg fra man er født til man dør, den fylles opp med erfaringer på både godt og vondt, minner, både hyggelige og ikke, ting og tang man har opplevd og gjort gjennom oppvekst, og formet oss til den vi er i dag.. men i min ryggsekk er det ikke noe av det jeg har hørt om, og som jeg nå skriver om!!!!

Nå i det siste(par mnd) har jeg hørt en del "eventyr" om meg selv, og jeg blir imponert over fantasien til visse personer.
Helt utrolig hva de får klemt ut av seg gitt..
Ord og setninger jeg ALDRI sier eller har sagt er en ting, og ting jeg har gjort som er helt forferdelige i noens øyne(som og blir det i andres når gjenfortalt, og da lagt på og trekt fra alt ettersom), og i tillegg at jeg tydeligvis ikke skal være som jeg er eller den jeg er..

I tillegg får jeg høre at jeg har vært leketøy til en hel mc klubb, og at jeg hadde "besøk" stadig vekk på natta av en mens jeg var sammen med en annen. og at den som liksom har "besøkt" meg har blitt kjørt til meg på nattestid ofte.. 

og så har jeg jo skifta i påsyn av noen andre da, det er fælt det... Normalt ville faktsik folk gått ut, lukka døra eller snudd seg om noen skulle skifte der de hadde sitt soverom og det satt andre som ikke skulle være der.. men neida.. da glor man ekstra lenge og så får man noe å slenge mer dritt om.. Jeg har ikke mer enn hva andre har skapt, og jeg gir blanke i om de har sett både ene og andre.. fikk skifta jeg og det var det jeg skulle gjøre, ikke være nakenmodell for de som ikke har vett på å gå, lukke øya el snu seg vekk... så det forteller en del mer om dem enn meg sier nå jeg..

Og så sto jeg med profil på Badoo da dere.. det er enda verre.. Jeg fikk en invitasjon av svigerinna mi og lurte på hva det var for slags side.. hverken oppdatert eller lagt inn noe som helst der, men det var bilde av meg da... Tenk så forferdelig da... men da fikk de jo noe å si om det også da... Finn dere en annen hobby da dere.. begynn strikke eller noe sånt....

Fint å få vite sånne ting om seg selv gitt, men at personer som hverken kjenner meg eller mitt liv, skal finne på sånne ting synes jeg er å gå over en viss grense. At man ikke liker meg er en annen ting, men da får man vel heller si det da enn å drive finne på ting, og da mindre pene ting om den personen.. De må jo ha et utrolig kjedelig lite spennende liv, og ikke noe bedre å gjøre... 

Jeg har overhode ikke noe med disse fortellerene å gjøre, ikke hatt og skal ihvertfall ikke ha det heller, og de bør vel kanskje
tenke seg om både en og to ganger før de sleiver sånn med kjeften.

Sjalusi, misunnelse og usikkerhet kan gjøre folk direkte ondskapsfulle har jeg skjønt, og hver gang de kan fortelle noe føler de seg ennå høyere oppe på den pidestallen de sitter på.. Brått "knekker" stativet på den pidestallen vet jeg...

Jeg er en som mange både elsker og hater, og er blid, sosial, utadvent, finnes ikke sjenert og jeg gjør, sier og oppfører meg 
som JEG vil, ikke som andre vil (da ville jeg sittet i et hjørne og vært usynlig, og ikke vært Mia) .. Ingen skal behøve utslette seg selv for å tekkes andre, og ei heller for å slippe dritt prat. men tydelig er det sånn for noen.. 
De som er sånne pratmakere er de som aldri har hverken gjort noe galt, sagt noe feil ei heller prompa høyt, så de har vel sine stier rene og sin samvittighet ren.. FEIL! så feil som man kan ta er det, men jeg blander meg da ikke inn i deres liv og gjøremål av den grunn! Nei, jeg har mitt eget liv, og feier for min egen dør, og trenger ikke rakke ned på eller tråkke på andre for å føle meg bra!!!  Jeg er meg selv jeg, den som har et problem med det får nå heller si det til meg eller holde seg til helvete unna meg og mitt liv.
E r kun jeg og ingen andre som skal leve mitt liv og som kan å leve mitt liv.. De hadde ikke stått oppreist hadde de gått i mine sko og opplevd det jeg har opplevd!! men det er nå dem!! Jeg blir bare ennå sterkere av at de slenger dritt og blander seg inn i mitt liv, men synes nå det er for jævlig at de ikke kan leve sitt eget liv.. eller er det så tragisk at de må prøve leve andres??!!

Selvtillit er et ord noen ikke vet hva betyr , eller hva det er heller kanskje.. Synd for dem da at de må ødelegge og gå over lik for å oppnå det de vil...


Selvtillit handler egentlig om hvordan du har det med deg selv og om du tror på deg selv,
og det gjør jeg.. og jeg bryr meg lite i hva folk mener om meg, men å drive finne på historier som ikke har funnet sted det er å gå for vidt.. men blir spennende for de da, og så føler de seg jo så utrolig mye bedre med seg selv, og blir et lite øyeblikk inntressante for andre rundt og får oppmerksomhet.. 


min konklusjon er at de som holder på sånn både har en baktanke og i tillegg er skikkelig ONDSKAPSFULLE!!!
Men de kan jo bare holde på, og så kan de se hvordan det går tilslutt, ikke med den eller de som de forteller "eventyr" om, men seg selv....
 For Karma er en fin ting, og en vakker dag( om ikke veldig lenge),
får de døra slengt midt i trynet, kan jo hende de får opp øya da kanskje??? hvem vet!!??

Og uansett går jeg med høyt hevet hode, og menger meg ikke med de (hverken da eller nå eller senere). så får jeg heller se på historiene og "eventyrene" som litt  underholdning. 

les denne historien, den er utrolig bra.. setter nå spørsmålstegnet: hva i alle dager er det de er ute etter????


 Les denne historien og ha den i tankene neste gang du skal fortelle noe videre
I antikkens Hellas var Sokrates kjent for å sette kunnskap høyt. En dag traff en bekjent den store filosofen og sa: «Vet du hva jeg nettopp hørte om din venn?" "Vent litt," svarte Sokrates. "Før du forteller meg noe,  ønsker jeg  at at du lar det passere gjennom en liten test. Den kalles trippel filter test." 
"Tripel filter?" 
"Det stemmer," fortsatte Sokrates. "Før du forteller meg noe om min venn, kan det være en god idé å ta et øyeblikk og filtrere det du skal si. Det er derfor jeg kaller det trippel filter test. Det første filteret er sannhet. Har du forsikret deg om at det du skal fortelle meg er sant? " 
"Nei," sa mannen, "faktisk har jeg bare hørt om det." 
"Greit," sa Sokrates. "Så du vet egentlig ikke om det er sant eller ikke. La oss nå prøve det andre filteret, filteret om godhet. Er det du er i ferd med å fortelle meg om min venn noe bra? " 
"Nei, tvert imot ..." 
"Så," fortsatte Sokrates, " " du vil fortelle meg noe dårlig om ham, og du er ikke sikker på at det er sant. Du kan fremdeles bestå prøven, fordi det er ett filter igjen: filteret om nytten. Er det du vil fortelle meg om min venn til noen nytte for meg? " 
"Nei egentlig ikke ...??" 
"Vel," konkluderte Sokrates, "hvis det du vil fortelle meg hverken er sant eller godt eller enda til nyttig, hvorfor fortelle meg det  i det hele tatt?"

2 kommentarer:

  1. Det er jammen ikke så greit, vennen <3 Men, du er du, og den som ikke takler det får heller bære tapet, dine venner vet hvem du er og hva du står for - og vi er glade i deg fordi du er nettopp den du er :-)
    Ps. låner historien din!
    Klem

    SvarSlett
  2. Må må du la di stskkars praterne få ha noe å ptate om siden di ikke har noe eget liv. Og så lenge du er ukas snakkis... ja så er d et tegi på at di er missunelige på deg... ennå!! Digger deg!

    SvarSlett